wtorek, 4 sierpnia 2015

Windows 2008 Serwer - Instalowanie serwera terminali (70-646) cz.4

W tym wpisie pokażę w jaki sposób na Windows 2008 możemy skonfigurować Serwer Terminali - czyli rolę dzięki, której pracownicy będą mieli dostęp do zasobów naszego serwera, pracując zdalnie.
Przykładowa instalacja dla Windows Server 2008 R2.
Przydać się może stacja robocza dodana do domeny, w celu przetestowania ustawień. Może to być Windows Vista lub Windows 7
Poniżej przedstawiłem skróconą wersję instalacji, pomijając okna, na których trzeba kliknąć Next - pozostawiając domyślne ustawienia, poniższe okna pokazują te sytuacje, w których trzeba coś zmienić/wybrać.

1. Instalacja serwera terminali:



W Server Manager klikamy na Add Roles.




Klikamy na Remote Desktop Services.


Przechodzimy do poniższego okna.
Wybieramy pierwszą od góry opcję, potwierdzamy instalację.



Musimy wskazać typ uwierzytelniania -  tym przypadku wymagamy logowania z danymi identycznymi jak do stacji roboczej.


Jako że jest to testowa instalacja pominiemy dostęp licencyjny.


Dodamy grupy użytkowników, które będą miały dostęp zdalny do serwera. 


Przechodzimy następnie do ostatniego okna w celu kliknięcia Install.
Po instalacji restartujemy maszynę.

Uruchamiamy zdalny pulpit, wpisujemy nazwę naszego serwera (Server01), podajemy login oraz hasło użytkownika uprawnionego do logowania.
Powinniśmy zobaczyć pulpit serwera.









2. Instalacja TS Web Access:

Zdalny dostęp możliwy jest również poprzez przeglądarkę poprzez dodanie roli TS Web Access.

Przechodzimy do Server Manager'a.
Rozwiajmy Roles.
Klikamy prawym na Remote Desktop Services.
Wybieramy Add Role Services.


Dodajemy Remote Web Access.
Potwierdzamy instalację dodatkowych komponentów. 


Przechodzimy do końca instalatora zatwierdzając domyślne ustawienia i klikamy Install.
Po instalacji otwieramy przeglądarkę, np IE
Wpisujemy https://localhost/rdweb.
Zobaczymy ostrzeżenie o certyfikacie, klikamy na Continue.
Może pojawić się pytanie czy dodać powyższy adres do bezpiecznych, klikamy na Add.
Po wszystkim zobaczymy poniższy screen.


Po zalogowaniu się mamy 3 zakładki.
Remote APP - udostępnione programy na serwerze.
Remote Desktop - możliwość podpięcia się do servera poprzez przeglądarkę.
Configuration - dodanie użytkowników do zdalnego dostępu.



3. RemoteApp:

Pozwala na udostępnienie skrótów aplikacji z serwera bezpośrednio na pulpicie stacji roboczej, bez konieczności logowania się na zdalny pulpit serwera.


Przechodzimy kolejno Start->Remote Desktop Services->RemoteApp Manager.


W nowym oknie klikamy po prawej stronie na Add RemoteApp Programs.


Klikamy Next w pierwszym oknie.
W drugim wybieramy WordPad jako program, który chcemy udostępnić.


Po dodaniu WordPada pojawi się on na liście.
Na C:\ serwera tworzymy katalog udostępniony Remote(do odczytu dla wszystkich).
Wracamy do konsoli RemoteApp.
Zaznaczamy WordPada oraz klikamy po prawej stronie na Create .rdp file.


W nowym oknie przechodzimy na drugą stronę, klikając na Next.
Wpisujemy \\Server01\Remote.


Po zatwierdzeniu otworzy się okno zawierające skrót do WordPada.
Uruchamiamy naszą testową stację roboczą.
Przechodzimy na \\Server01\Remote.
Klikamy go 2x razy skrót do WordPada podając przy tym dane logowania użytkownika testowego, np kakers.
Powinien otworzyć się nam WordPad wprost z serwera.




Skrót WordPad powinien znaleźć się również przez Web Access. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz